لزوم اخذ نظر ستاد کرونا درباره کنکور از سوی ‌وزارت علوم و ارسالی فوری به مجلس

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: ‌وزارت علوم و سازمان سنجش موظفند که هرچه سریعتر نظر ستاد ملی مقابله با کرونا را اخذ و به مجلس منتقل کنند.

 

احمد نادری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به حواشی پیش آمده در خصوص نحوه و زمان برگزاری کلیه آزمون‌های سراسری، اظهار داشت: همانگونه که روز گذشته هم اشاره کردم در جلسه اخیر کمیسیون آموزش، با وزیر علوم، معاونان ایشان و رئیس سازمان سنجش جلسه بسیار جدی و بی‌تعارفی در موضوع برگزاری کنکور و زمان آن داشتیم.

*وزارت علوم باید از نظر ستاد مقابله با کرونا تبعیت کند

وی افزود: بنده نیز در جلسه مذکور، سناریوهای مختلف جایگزین و درخواست هایی -که این روزها در پیام‌های متعدد برای بنده ارسال کرده بودند- را مطرح کردم و  اینگونه نبود که برخی دوستان موضع گرفته و عنوان کردند که کمیسیون یکدست و مخالف تعویق  و موافق برگزاری کنکور در موعد مشخص خود باشند؛ خیر اصلا اینگونه نبود، برخی اعضای کمیسیون به شدت مخالف برگزاری کنکور در موعد مشخص بودند.

*ترک حضور وزیر علوم پیش از اخذ تصمیم برای زمان برگزاری کنکور

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: در پایان جلسه-  از آنجایی که آقای وزیر خیلی زودتر ترک جلسه کردند- مباحث بسیاری مطرح شد لذا بنده موضع‌گیری دوم آقای وزیر را نمی فهمم که چرا پس از اعلام نظر و موضع کمیسیون آموزش مجلس، موضع گیری کردند! چراکه ایشان جلسه را در اثنای نشست ترک کرده کرد، اما آقای خدایی و برخی دیگر از معاونان حضور داشتند که در حضور آنها بحث مفصلی صورت گرفت و نهایت قرار بر این شد و این مصوبه کمیسیون بود که ما به نظر ستاد ملی کرونا رجوع کرده و نظر ستاد برای ما در مورد تاریخ برگزاری کنکور در همه مقاطع حجت خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه وزارت علوم باید از نظر ستاد مقابله با کرونا تبعیت کند، ادامه داد: نهایتا مقرر شد برگزاری کلیه کنکورها منوط به اخذ نظر مقابله با کرونا شود و وزارت علوم نیز موظف است که رسماً و کتبا این موضوع را از ستاد ملی کرونا پیگیری کند.

*نظر وزارت بهداشت اولویت سلامت داوطلبان خواهد بود

نادری بر همین اساس عنوان کرد: وزارت علوم و سازمان سنجش موظفند که هرچه سریعتر نظر ستاد ملی مقابله با کرونا را اخذ و به مجلس منتقل کنند.

وی در همین راستا خاطرنشان کرد: قطعاً نظر وزارت بهداشت و شخص آقای نمکی و ستاد ملی مقابله با کرونا، اولویت سلامت داوطلبان خواهد بود و هرگز خواهان بروز مشکلات در شرایط فعلی و بحرانی کردن شرایط نخواهد بود لذا امیدواریم که در این زمینه تصمیم معقول و منطقی اخذ شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *