هزینه تحصیل در ایرلند

هزینه تحصیل در ایرلند چقدر است؟

هزینه تحصیل در ایرلند برای دانشجویان بومی و ساکنین کشورهای عضو اتحادیه اروپا، در مقطع کارشناسی کاملا رایگان است و دانشجو موظف است تنها هزینه خدمات دانشجویی و امتحانات را پرداخت کند. این هزینه به طور سالانه 2500 یورو می باشد. در این صورت هیچ مبلغی بابت شهریه ثبت نام ار دانشجویان در مقطع کارشناسی دریافت نمی شود. دانشجویان بین المللی در دیگر کشورها که قصد ادامه تحصیل در ایرلند را دارند می بایست هزینه ثبت نام دانشگاه را پرداخت کنند.

هزینه تحصیل در ایرلند

هزینه تحصیل در ایرلند برای دیگر کشورها شامل پرداخت شهریه دانشگاهی و خدمات دانشجویی به صورت سالانه است. دانشجویان ایرانی که قصد ادامه تحصیل در یکی از دانشگاه های ایرلند را دارند می بایست هزینه تحصیل و هزینه زندگی در این کشور را از قبل در نظر بگیرند. با توجه به رشته تحصیلی، مقطع تحصیلی و دانشگاه محل تحصیل میزان شهریه و هزینه تحصیل در ایرلند تفاوت دارد. طبق بررسی های صورت گرفته “پی اچ دی یار” شهریه متوسط ثبت نام برای دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در کشور ایرلند را دارند برای دوره های کارشناسی، ارشد و دکتری برابر است با:

پزشکی و زیر گروه پزشکی 45,000  تا 54,135 یورو
رشته های مهندسی 9,950 تا 24,958 یورو
علوم و تکنولوژی 9,750 تا 24,958 یورو
هنر و علوم انسانی 9,750 تا 22,000 یورو
اقتصاد و بازرگانی 9,750 تا 20,000 یورو

هزینه تحصیل در ایرلند برای سال تحصیلی 2018- 2019 اعلام شده و با توجه به اعتبار هر دانشگاه متفاوت می باشد. طبق برآورد صورت گرفته حداقل هزینه تحصیل در ایرلند بیش از 9000 یورو بوده و تنها شامل شهریه دانشگاه و خدمات دانشجویی ارائه شده است. دو دانشگاه لیمریک و موسسه فناوری کورک کمترین میزان شهریه ثبت نام را دریافت می کنند

  • (University of Limerick)
  •  (Cork Institute of Technology)

البنه دانشگاه ملی ایرلند گلوی و کالج سلطنتی جراحان ایرلند از دانشگاه های برتر ایرلند بوده و شهریه ثبت نام بالاتری دارند.

  •  (National University of Ireland, Galway)
  • (Royal College of Surgeons in Ireland)

انواع بورس تحصیلی، فاند تحصیلی و Scholarship برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته شده که می تواند تا حدودی هزینه تحصیل در ایرلند را پوشش دهد. بورس های تحصیلی دولتی از طرف موسسات عالی به دانشجویان اهدا شده و بورسیه هایی نیز از طریق موسسات خصوصی قابل دریافت می باشد.

منبع:educationinireland

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *