واکنش دانشگاه آزاد به اعتراض دانشجویان پزشکی درباره شهریه: هزینه‌های دانشگاه اعم از حقوق کارمندان و .. افزایش یافته که باید از طریق شهریه ها جبران شود.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد در واکنش به اعتراض دانشجویان پزشکی درباره میزان افزایش شهریه، گفت: هزینه‌های دانشگاه اعم از حقوق کارمندان و .. افزایش یافته که باید از طریق شهریه ها جبران شود.

محسن نفر در گفتگو با خبرنگار مهر، در واکنش به اعتراض دانشجویان پزشکی آزاد به افزایش ۲۲ درصدی شهریه، اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود، هزینه ها به شدت افزایش یافته و بالاطبع هزینه‌های دانشگاه اعم از حقوق کارمندان و غیره نیز با افزایش رو به رو بوده است که باید از طریق شهریه ها تامین شود.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد افزود: موضوع افزایش شهریه امسال بارها در هیات امنای دانشگاه مطرح و بررسی شد و نمایندگان وزارت بهداشت نیز در این جلسه حضور داشتند.

نفر درباره اینکه دانشجویان خواستار تجدیدنظر در شهریه ها و افزایش حداکثر ۱۰ درصدی شهریه هستند، گفت: فکر نمی کنم، تجدید نظری صورت بگیرد. در رابطه با این موضوع جلسات متعددی برگزار شده و دلیل تصویب این میزان، حساب و کتاب های هزینه ای در دانشگاه بوده است که به شدت روند صعودی داشته است.

وی درباره تفاوت میزان شهریه سایر دانشگاه های علوم پزشکی و دانشگاه آزاد گفت: تفاوتی که میان میزان افزایش شهریه سایر دانشگاه های علوم پزشکی و این دانشگاه وجود دارد این است که حقوق کارمندان دانشگاه هایی که زیر مجموعه وزارت بهداشت هستند را دولت پرداخت می کند اما حقوق کارمندان دانشگاه آزاد اینطور نیست.

نفر ضمن اشاره به اینکه شهریه ثابت دانشجویان پزشکی سنوات قبل هیچ تغییری نکرده است، گفت: اما شهریه‌های متغیر دانشجویان علوم پزشکی آزاد بین ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اعلام کرد که میزان افزایش شهریه ثابت و متغیر برای ورودی های جدید بین ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش می یابد که این میزان برای دکتری تخصصی تا ۲۲ درصد اعمال می شود. همچنین شهریه رشته های پیراپزشکی ۱۵ درصد افزایش خواهد داشت.

وی در ادامه با بیان اینکه میزان افزایش برای مقطع دکتری حرفه ای تا ۲۰ درصد اعمال خواهد شد، افزود: البته میزان افزایش شهریه در مناطق کم برخوردار و محروم کمتر است.

به گزارش مهر، دانشجویان علوم پزشکی دانشگاه آزاد در نامه ای خطاب به علی اکبر ولایتی افزایش ۲۲ درصدی شهریه را بیشتر از میزان معقول عنوان کرده اند و به این موضوع اشاره کرده اند که این افزایش ممکن است منجر به انصراف تعدادی از دانشجویان شود. در بخشی از این نامه آمده است؛  رشد ۲۲ درصدی بسیار بیشتر از میزان معقول افزایش شهریه بوده و حتی در کوتاه مدت ممکن است روند جذب دانشجویان به دانشگاه را با کندی یا خلل مواجه سازد و با بهم خوردن ترکیب جمعیتی دانشگاه از طریق ورود حداکثری قشر ثروتمند ولو با رتبه‌های علمی پایین‌تر، جایگاه علمی دانشگاه و ترکیب فرهنگی آن با خطرات جدی مواجه شود.

پیشنهاد می‌شود طبق سنوات گذشته نهایتاً افزایش ۱۰ درصدی شهریه‌ها اعمال شود و در این راستا خواهشمندیم در موضوع میزان افزایش شهریه‌ی دانشجویان علوم پزشکی، دستور تجدید نظر صادر فرموده و با صدای دانشجویان، همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *