پذیرش دکتری بدون آزمون 99 دانشگاه علم و صنعت

اطلاعیه پذیرش دانشجو در مقطع دکتری تخصصی دانشگاه علم و صنعت در سال تحصیلی 1399-1400 از طریق آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان منتشر شد.

به گزارش پی اچ دی یار، دانشگاه علم و صنعت درخواست دانش آموختگان ممتاز کارشناسی ارشد برای ورود به دوره دکتری بدون آزمون استعدادهای درخشان سال 1399 را در چارچوب ضوابط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (آیین نامه استعدادهای درخشان و مصوبه ستاد ممتازین دوره دکتری دانشگاه)، در رشته و گرایش های اعلام شده مورد بررسی قرار می دهد.

متقاضیان باید ثبت نام اولیه خود را از تاریخ 1399/1/25 الی 1399/2/15 صرفاً به صورت غیرحضوری از طریق سامانه گلستان به آدرس https://golestan.iust.ac.ir/Forms/AuthenticateUser/main.htm انجام دهند.

شرایط عمومی پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه علم و صنعت

الف) داشتن حداقل معدل 16 در مقطع کارشناسی (با اعمال ضریب همترازی)

ب) داشتن حداقل معدل 17 (بدون احتساب نمره پایان نامه) در مقطع کارشناسی ارشد (با اعمال ضریب همترازی)

توضیح ضریب همترازی: هر دانشگاه دارای ضریبی می باشد که این ضریب بزرگتر یا مساوی 1 بوده و در صورت بالاتر بودن این ضریب از 1 تاثیر مثبت در معدل خواهد داشت. این ضریب را می توان از آموزش هر دانشگاه مطلع شد.

ج) کسب حداقل 60 امتیاز از فعالیت های آموزشی، پژوهشی و مصاحبه مطابق آئین نامه الزامی است.

تبصره 1: کسب حداقل 7 امتیاز از ردیف1 جدول امتیازات پژوهشی الزامی است.

تبصره 2: تمامی مقالات ارسال شده می بایست با ذکر استاد راهنما اصلی دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد باشد. مقالات بدون ذکر استاد راهنما هیچ امتیازی ندارد.

د) کسب حداقل نمره 50 از آزمون زبان MSRT یا معادل آن در سایر آزمون ها، پس از پذیرش در دوره دکتری و قبل از آزمون جامع دکتری (مطابق با آئین نامه مصوب دانشگاه)

ه) دانش آموختگان حداکثر تا 2سال پس از فراغت تحصیل میتوانند از تسهیلات پذیرش بدون آزمون برخوردار شوند (دانش آموختگان فروردین ماه سال 1397به بعد).

و) دانشجویان کارشناسی ارشد ترم چهارم (ورودی 97) در صورتی که جزء رتبه های اول، دوم و سوم باشند (با داشتن شرایط بندهای الف و ب و گذراندن حداقل 26 واحد درسی) می توانند در آزمون مصاحبه شرکت نمایند و در صورت عدم کسب 7 امتیاز تبصره 1 فقط تا پایان سال تحصیلی اول دکتری فرصت کسب این امتیاز را داشته و در غیر این صورت از ادامه تحصیل ممانعت خواهد شد. لازم به ذکر است در صورتی که تعداد هر ورودی در هر کد رشته محل در دوره کارشناسی ارشد تا 5نفر باشد، صرفا رتبه اول، چنانچه ظرفیت پذیرش بین 6 تا 10 نفر باشد، رتبه های اول و دوم و برای تعداد 11نفر بالاتر، رتبه های اول تا سوم قابل قبول خواهد بود. (بارگذاری گواهی رتبه الزامی است)

ز) دانش آموختگان ورودی 96 با داشتن شرایط بند های الف و ب که فاقد مقالات مجلات معتبر (ردیف  1جدول 1) هستند، با استفاده از امتیازات قابل اخذ از رتبه دانش آموختگی (رتبه های اول تا سوم مطابق ردیف های 14و 15جدول 2 ) و با داشتن حداقل دو مقاله کنفرانسی معتبر، که مجموعاً حداقل 7 امتیاز را کسب نمایند، این امتیاز جایگزین امتیاز لازم تبصره 1شده و مجاز به ثبت نام می باشند.

تبصره 3: متقاضیان صرفاً می توانند در یکی از رشته های همنام یا متناسب با رشته تحصیلی خود داوطلب شوند.

مدارک و شرایط لازم جهت ثبت نام در سیستم برای پذیرش بدون آزمون

1- گواهی فارغ التحصیلی کارشناسی به همراه معدل دوره 
2- گواهی فارغ التحصیلی کارشناسی ارشد به همراه معدل دوره

3- فرم تایید مقاله توسط استاد راهنما
4- سایر مدارک مطابق با موارد درخواست ثبت نام متقاضیان در سامانه گلستان
.(مطابق راهنمای تصویری)
5- متقاضیان میبایست حداکثر تا تاریخ 1399/6/31 فارغ التحصیل شوند.
6- دانش آموختگان دانشگاه های پیام نور، آزاد اسلامی، غیردولتی، غیرانتفاعی، جامع علمیکاربردی و پردیس های بین الملل (خودگردان) دوره های مجازی و نیمه حضوری مطابق آئین نامه، مجاز به ورود به دوره دکتری این دانشگاه نمی باشند.

7- مبلغ 1/200/000 ریال بابت هزینه ثبت نام در نظر گرفته شده که داوطلب به صورت الکترونیکی در مسیر ثبتنام پرداخت می نماید.

هزینه ثبت نام به هیچ عنوان قابل استرداد نمی باشد.

* به اطلاع می رساند با توجه شیوع ویروس کرونا و عدم امکان مراجعه حضوری دانشجویان به دانشگاه ها جهت تایید فرم های 1و 2 ارسال این فرم ها بدون تاییدیه و مهر آموزش دانشگاه مربوطه تا زمان مصاحبه بلامانع می باشد و بلافاصله پس از عادی شدن شرایط فرم های مذکور بایستی ممهور به مهر دانشگاه محل تحصیل به صورت الکترونیکی ارسال گردد. همچنین توصیه می شود به همراه فرم های ارسالی بدون مهر، تصویری از مدرک تحصیلی کارشناسی و در صورت فارغ التحصیل شدن از مقطع کارشناسی ارشد نیز ارسال گردد.

بدیهی می باشد همه مدارک متقاضیان راستی آزمایی خواهد شد و در تکمیل فرم ها نهایت دقت انجام شود و صورت نادرست بودن اطلاعات، فرد از لیست متقاضیان حذف خواهد شد.

پذیرش نهایی دانشجویان کارشناسی ارشد جهت ورود بدون آزمون در مقطع دکتری مطابق ضوابط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مقررات دانشگاه و تایید سازمان سنجش آموزش کشور انجام میپذیرد.

بدیهی است تشکیل پرونده از سوی داوطلب به معنی پذیرش قطعی وی برای انجام مصاحبه نمیباشد و نتایج پس از ارزیابی و امتیازدهی به فعالیتها و سوابق داوطلبین تعیین و اعلام خواهد شد. در هر زمان (حتی زمان فارغ التحصیلی) مشخص گردد که فرد پذیرش شده فاقد شرایط آیین نامه مربوطه بوده است، پذیرش آن لغو و عواقب ناشی از آن به عهده خود متقاضی خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *