پذیرش طلبه دکتری دانشگاه مذاهب اسلامی قم

مدیر واحد قم دانشگاه مذاهب اسلامی از پذیرش طلبه دکتری دانشگاه مذاهب اسلامی قم خبرداد و گفت: این دانشجویان در دو گروه ارشد فلسفه و کلام وفقه و حقوق و سه گروه دکتری تحصیل می‌کنند.

حجت الاسلام اخلاقی مدیر واحد قم دانشگاه مذاهب اسلامی پیش از ظهر امروز در آیین آغاز سال تحصیلی این دانشگاه در قم با اشاره به جایگاه این دانشگاه در بین مراکز آکادمیک علوم اسلامی و انسانی در کشور خاطرنشان کرد: الحمدلله با وجود استاد مختاری در چند سال اخیر تحولات خوبی در دانشگاه مذاهب اسلامی شکل گرفته و شعب متعددی تأسیس شده است.

مدیر واحد قم دانشگاه مذاهب اسلامی افزود: یکی از این شعبه ها که هنوز در مرحله واحد است و در آینده تبدیل به شعبه خواهد شد مرکز قم دانشگاه مذاهب اسلامی است که در این واحد دو گروه در کارشناسی ارشد و سه گروه در دوره دکتری داریم.

حجت الاسلام اخلاقی با اشاره به پذیرش جدید واحد قم دانشگاه مذاهب اسلامی خاطرنشان ساخت: در این واحد دانشجویان در گروه کارشناسی ارشد فقه مقارن و حقوق و گروه فلسفه و کلام اسلامی مشغول به تحصیل هستند که برای سال تحصیلی جدید 13 بزرگوار قبول شده اند، همچنین سه کلاس دکتری علوم قرآنی با هفت نفر ورودی جدید، تاریخ اسلام با 9 نفر و فقه و مبانی حقوق اسلامی با هفت نفر راه اندازی شده است.

وی تصریح کرد: طبق تأکید رییس محترم دانشگاه ما در این واحد نیز از اساتید برجسته و بزرگواری استفاده می کنیم که از جمله آنها می توانیم به حجج اسلام والمسلمین خسروپناه، گلپایگانی و صافی گلپایگانی اشاره کنیم و حتی در دو درس حقوق اساتید مختلفی مطرح شدند ولی خود استاد مختاری تأکید داشتند که در این جا باید اساتید درجه یک حضور داشته باشند.

مدیر واحد قم دانشگاه مذاهب اسلامی با اشاره به اقدامات پژوهشی واحد قم این دانشگاه یادآور شد: به یاری خداوند متعال برنامه این است که مجله علمی و پژوهشی راه اندازی شود تا از محصولات دانشجویان استفاده کنیم و تلاش های علمی بزرگواران در کلاس های درس تبدیل به مقالات شده و در سایت نیز بارگذاری شود.

وی در پایان عنوان کرد: با حمایت رییس دانشگاه هیأت زبان دانان عربی و انگلیسی نیز راه اندازی شده تا برخی افرادی که در این دو زبان مهارت دارند هفته ای یک جلسه با دیگر دانشجویان کار کنند تا آنها نیز بتوانند مباحث تقریبی و اسلامی را در این دو زبان نیز دنبال کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *