چه کسانی می توانند شهروند کانادا باشند؟

بسیاری از افراد سراسر جهان ارزو دارند شهروندی کانادا را کسب کنند، چرا که کیفیت زندگی در این کشور و مزایای شهروندی این کشور در سطح ایده ال قرار دارد.کانادا صرفا مکانی عالی برای زندگی است و شهروند این کشور بودن مزایایی به همراه دارد که در معدود کشورهایی از جهان یافت میشود. اگر یکی از والدین فرد کانادایی باشد به سرعت میتواند در مسیر دریافت گواهی شهروندی کانادا گام بر دارد.

رایج ترین مسیر برای دریافت شهروندی انتخاب یکی از از برنامه های اقامت دائم کانادا است . این مسیر فرایند دو مرحله ای است که به وسیله ان ابتدا مقیم دائم کانادا شده و پس از واجد شرایط بودن اقامت دائم ، برای تقاضای شهروندی واجد شرایط خواهید بود. این فرایند که برای خیلی از افراد موفقیت امیز انجام میشود اما در مواردی مانعی بر سر راه فرد می گذارد و ممکن است سال ها به طول بینجامد و همه این مشکلات میتوانند برای فرزندان شهروندان کانادا هم بوجود بیایند.

شرایط اخذ شهروندی و تابعیت کانادا

از بین مهاجرینی که وارد کانادا می شوند ،سالانه 75% از کسانی که شرایط تابعیت کانادا را دارند، برای اخذ اقامت دائم و اعطای شهروندی کانادا اقدام میکنند . هر چند قوانین جدید و به روز ، باعث می شود کا از شمار افراد واجد شرایط اقامت کانادا کاسته شود.کانادا از طیق اعطای شهروندی و تولد به افراد تابعیت می دهد.برای واجد شرایط بودن ، کسانی که 4 سال اقامت دائم را به خوبی پشت سر گذاشته اند، میتوانند برای تابیعت کانادا اقدام کنند . شما شهروند کانادا هستید ، در صورتیکه:

در کانادا متولد شده باشید .

به علت تغییرات به وجود امده در قوانین شهروندی ، شهروند کانادا شده اید.

برای شهروندی کانادا اقدام کرده و کارت شهروندی این کشور را دریافت کرده اید.

والدین یا قیم شما برای شهروندی کانادایی شما اقدام کرده اند و کارت شهروندی شما را برای این کشور دریافت نموده اند.

خارج از کانادا متولد شده اید ولی حداقل یکی از والدین شما در کانادا متولد شده است و یا قبل از تولد شما برای اخذ شهروندی کانادا اقدام نموده و کارت شهروندی دریافت کرده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *