چه کشورهایی دانشکده های رایگان دارند؟

تامین هزینه‌های تحصیل یکی از مشکلات دانشجویان در سراسر جهان است، اما برخی از کشورها هستند که این مشکل را آسان کرده‌اند و امکان تحصیل رایگان را برای مردم فراهم کرده‌اند. بیشتر کسانی که در آمریکا زندگی می‌کنند می‌دانند که شرکت در کلاس‌های دانشکده‌های مختلف چه هزینه‌هایی می‌طلبد. دانشجویان برای رفتن به کالج مجبورند ده‌ها یا حتی هزاران دلار بپردازند که عده‌ای این هزینه را با گرفتن بورسیه یا کمک‌هزینه‌های دانشجویی جبران می‌کنند. البته بیشتر این دانشجویان باید وام بگیرند و هر ماه برای مدت‌زمانی طولانی صدها دلار پرداخت کنند تا بتوانند هزینه درس خواندن خود را تامین کنند.
کشورهایی نیز هستند که به ازای تحصیل در کالج هیچ پولی دریافت نمی‌کنند. شهروندان این کشورها می‌توانند کاملاً مجانی تحصیل کنند. به همین دلیل است که مردم آمریکا و دیگر کشورها به جاهایی می‌روند تا بتوانند از این فرصت استفاده کنند.

کشورهایی هستند که تنها برای شهروندان خود تحصیل رایگان را در نظر می‌گیرند، اما از سوی دیگر برخی از کشورها برای دانشجویان بین‌المللی نیز امکان تحصیل رایگان را فراهم می‌کنند. بیشتر رشته‌ها اغلب تحصیل رایگان دارند، اما دروس فقط به زبان مادری آن کشور ارائه می‌شوند. کشورهایی که برای دانشجویان بین‌المللی کالج رایگان دارند عبارت‌اند از:

فنلاند

آلمان

ایسلند

لوکزامبورگ

پاناما

آرژانتین

اتریش

دانمارک

مصر

مالزی

لهستان

اسپانیا

ترکیه

اروگوئه

برزیل: به زبان پرتغالی تدریس می‌شود.

یونان: فقط به زبان یونانی تدریس می‌شود.

سوئد: برای شهروندان اتحادیه اروپا رایگان است.

اسلوونی: برای شهروندان اتحادیه اروپا رایگان است.

کنیا: برای کسانی که در دوره متوسطه معدل بالایی داشتند رایگان است.

نروژ: هزینه تحصیل رایگان است، اما هزینه‌های زندگی بسیار زیاد است.

فرانسه: کلاس‌ها برای کسانی که در اتحادیه اروپا زندگی می‌کنند رایگان است.

جمهوری چک: فقط کلاس‌هایی که به زبان چکی تدریس می‌شوند رایگان‌ است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *