کاهش ظرفیت دکتری با هدفمند شدن آموزش

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: اگر دوره های دکتری هدفمند شوند، به طور طبیعی ظرفیت ها کاهش خواهند یافت، نه این که وزارت علوم بخواهد ظرفیت ها را به سختی کاهش دهد.

محمود صادقی با بیان اینکه رشد کمی دانشجویان در تحصیلات تکمیلی طی سال‌های گذشته آسیب‌های بسیاری به همراه داشت و نسبت دانشجو به استاد و نسبت دانشجو به کلاس درس رعایت نمی‌شد، افزود: این کاهش در همین راستا صورت گرفته است به همین دلیل می‌توان از آن دفاع کرد.

صادقی با یادآوری اینکه در کشورهایی همچون آلمان و ژاپن دیگر تحصیل در مقطع دکتری را کاهش داده‌اند، گفت: اگر دوره‌های دکتری هدفمند شوند به طور طبیعی ظرفیت‌ها کاهش خواهند یافت نه اینکه وزارت علوم بخواهد ظرفیت‌ها را به سختی کاهش دهد درواقع تلاش برای هدفمند شدن آموزش در مقطع دکتری ضروری است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت علوم باید تعداد دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها را کنترل کند، افزود: روند کاهش جمعیت دانشجو در دوره دکتری طی سال‌های اخیر در مقایسه با سایر مقاطع خیلی کم بوده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بر کاهش ظرفیت دانشجویان دکتری تمامی نقاط دانشگاه‌های کشور و توجه به نیازسنجی در پذیرش و جلوگیری از رشد بی‌رویه و بی‌برنامه رشته‌های دانشگاه‌های معتبر و غیرمعتبر،‌ عدم ارائه مجوز به دانشگاه‌های نامعتبر و بدون اعضای هیات علمی تاکید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *