۱۳ دانشگاه و موسسه علوم پزشکی در جمع برترین های جهان قرار گرفتند

۱۳ دانشگاه علوم پزشکی و مرکز تحقیقاتی در جدیدترین رتبه بندی نظام ESI رتبه جهانی را به خود اختصاص دادند و دانشگاه علوم پزشکی کردستان برای اولین بار در این نظام رتبه بندی حائز رتبه شد.

مرکز توسعه و هماهنگی اطلاعات و انتشارات علمی وزارت بهداشت تازه ترین نتایج رتبه بندی دانشگاه های علوم پزشکی و مراکز تحقیقاتی برتر در ماه ژانویه ۲۰۱۷ را منتشر کرد.

نتایج جدید رتبه بندی دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی برتر دنیا مربوط به ماه ژانویه سال ۲۰۱۷ میلادی نظام رتبه بندی (ESI (Essential Science Indicators اعلام شده است.

مبنای این رتبه بندی گردآوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات یک درصد مقالات دارای بیشترین استنادات در پایگاه  ISI Web of Sciences در فاصله ۱۰ سال و ۱۰ ماه ژانویه  ۲۰۰۶ تا پایان اکتبر ۲۰۱۶ بوده که اطلاعات آن هر دوماه یکبار روزآمد می شود.

از کشور ایران، در حال حاضر  ۱۳ دانشگاه و موسسه علوم پزشکی در این نظام رتبه بندی واجد رتبه هستند که دانشگاه علوم پزشکی کردستان برای اولین بار در این نظام رتبه بندی حائز رتبه شده است.

جدول ۱: رتبه دانشگاه ها و موسسات علوم پزشکی کشور در نظام رتبه بندی  ESI در ژانویه ۲۰۱۷ براساس تعداد استنادات مقالات پراستناد

رتبه این ۱۳ دانشگاه و موسسه علوم پزشکی کشور براساس تعداد مقالات یک درصد پراستناد آنها در بانک اطلاعاتی ISI Web of Science در دوره ۱۰ ساله ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۶ در جدول شماره ۲ آمده است.

جدول ۲: رتبه دانشگاه ها و موسسات علوم پزشکی کشور در نظام رتبه بندی ESI در ژانویه سال ۲۰۱۷ براساس تعداد مقالات پراستناد

اطلاعات کلی دانشگاه ها و موسسات واجد رتبه در این نظام رتبه بندی شامل تعداد کل مقالات، تعداد کل استنادات، متوسط تعداد استناد به ازای هرمقاله و تعداد مقالات پر استناد در جدول شماره ۳ آمده است.

جدول ۳ : اطلاعات کلی دانشگاه ها و مؤسسات علوم پزشکی کشور در نظام رتبه بندی ESI در ژانویه سال ۲۰۱۷ میلادی مرتب شده براساس تعداد کل استنادات

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *