با پایگاه علمی ساینس‌ دایرکت  (ScienceDirect) بیشتر آشنا شویم

پایگاه علمی ساینس دایرکت (Science Direct) یکی از محصولات انتشارات الزیور (Elsevier ) می باشد که دسترسی به بیش از 3500 ژورنال، 12میلیون و ششصد هزار مقاله علمی تمام متن و 34000 کتاب از انتشارات مختلف را فراهم می نماید.
ساینس دایرکت یکی از 79 محصول آنلاینی است که شرکت الزیور در اختیار پژوهشگران و محققین، دانشجویان، اساتید و کلیه علاقه مندان به علم و دانش قرار می دهد. این مجموعه حدود 4 میلیون مقاله علمی با موضوعات بسیار متنوع از سال 1995 تا کنون فراهم کرده است.
اگرچه تمرکز اصلی پایگاه علمی Sciencedirect (ساینس دایرکت) بر علوم پایه، فنی و پزشکی می باشد، اما تعداد بسیار زیادی مقاله و ژورنال با موضوعات علوم انسانی و اجتماعی نیز موجود می باشد.بنابر این نام Science Direct تا حدودی گمراه کننده می باشد. به طور کلی ژورنال ها در چهار گروه اصلی طبقه بندی شده اند : علوم فیزیکی و مهندسی، علوم زیستی، بهداشت و سلامت، و علوم اجتماعی و انسانی.
بخش اعظم ژورنال های انتشار یافته در این پایگاه داده توسط موسسه علمی (تامپسون رویترز) نمایه گذاری می شود، بنابر این اغلب مقالاتی که از این پایگاه داده دانلود شده است، جزو مقالات آی اس آی(ISI) محسوب می شوند.
از امکانات پایگاه علمی ساینس دایرکت می توان به هشدارهای جستجو اشاره کرد که به محض افزوده شدن مقاله ای مرتبط با مقاله انتخاب شده توسط شما در پایگاه داده، اعلانی به شما ارسال می گردد.
به صورت خلاصه مجلات، مقاله های علمی و کتاب های موجود در پایگاه علمی ساینس دایرکت (Sciencedirect)، حوزه های علمی زیر را تحت پوشش دارد :
علوم مهندسی: مهندسی شیمی، علوم کامپیوتر، انرژی، علم مواد، ریاضیات، فیزیک و نجوم
علوم زیستی: بیوشیمی، ژنتیک و زیست شناسی مولکولی، محیط زیست، ایمونولوژی و میکروب شناسی
بهداشت و سلامت: علوم دارویی، دامپزشکی، پزشکی و دندانپزشکی
علوم اجتماعی و علوم انسانی: هنر، کسب و کار، مدیریت، حسابداری و اقتصاد، روانشناسی ، علوم اجتماعی
چه کسانی از پایگاه علمی ساینس دایرکت (ScienceDirect) بهره می برند:
خواه هدف از اکتشاف و تحقیق پیشبرد یک پروژه خاص یا رسیدن به یک نتیجه جدید برای ارتقا علم باشد، همه اینها نیازمند و وابسته به داشتن منابع مناسب علمی هستند. ساینس دایرکت (Science Direct) به عنوان یک راه حل هوشمندانه با ترکیبی از نشریه ها ومقاله های علوم پایه، فنی و پزشکی به کاربران خود این توانایی را می دهد که در تحقیق، آموزش و مطالعات خود موفق تر و موثرتر باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *