بورسیه دکتری «NGSS» دانشگاه ملی سنگاپور

دانشگاه ملی سنگاپور (به انگلیسی: National University of Singapore) (کوته‌نوشت: NUS) قدیمی‌ترین دانشگاه سنگاپور است و همچنین از نظر تعداد دانشجو بزرگترین دانشگاه این کشور است. تونی بلر نخست‌وزیر سابق بریتانیا نام این دانشگاه را در فهرست دانشگاه‌های تحت کمک هزینه تونی بلر در کنار نام دانشگاه دورهام و دانشگاه ییل قرار داد.

زمینه علمی: علوم و مهندسی

سطح تحصیلی بورس: دکتری

اهداکننده بورس: دانشگاه ملی سنگاپور (NUS)

محل تحصیل: سنگاپور

کشورهای واجد شرایط: همه

موارد پوشش بورس:

– کمک‌هزینه زندگی: ماهانه ۳۰۰۰ دلار سنگاپور

– شهریه کامل تحصیلی

– کمک‌هزینه خرید کامپیوتر

– کمک‌هزینه خرید کتاب

– کمک‌هزینه شرکت در کنفرانس

مدت‌زمان پوشش بورس: 4 سال

نحوه درخواست: از طریق «سیستم آنلاین»

آخرین مهلت درخواست: ۱۵ دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۱۳۹۸)

«اطلاعات بیشتر»

قدمت، رتبه و مزایا تحصیل در دانشگاه ملی سنگاپور

دانشگاه ملی سنگاپور که در سال ۱۹۰۵ تاسیس شده است، به عنوان یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های جنوب شرقی آسیا محسوب می‌شود. این دانشگاه در زمینه‌های تحصیلی گوناگون، رشته های متعددی را ارائه کرده است و دانشجویان علاقه‌مند به ادامه تحصیل در رشته های فنی مهندسی، هنر و حتی علوم اجتماعی می‌توانند این دانشگاه را مد نظر داشته باشند.

دانشگاه ملی سنگاپور، جزو برترین دانشگاه های جهان

از مهم‌ترین نکاتی که هنگام بررسی ویژگی‌های دانشگاه ملی سنگاپور توجه همگان به سوی آن جلب می‌شود می‌توان به این نکات اشاره کرد؛ که این دانشگاه مکان تحصیل افراد مطرح و سرشناسی همچون دکتر ماهاتیر محمد سیاستمدار مشهور و تأثیر گذار مالزی و خانم مارگارت چان رئیس سازمان بهداشت جهانی بوده است.

دانشگاه ملی سنگاپور، جزو برترین دانشگاه های جهان

این دانشگاه بر اساس رتبه بندی‌های که برای دانشگاه‌های مطرح جهان صورت پذیرفته است. در سال ۲۰۱۵ در بین ۳۰ دانشگاه برتر جهان قرار گرفته است. همچنین هم اکنون نیز دانشگاه ملی سنگاپور در رده ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا قرار دارد که افراد زیادی علاقه‌مند به ثبت نام در آن و ادامه تحصیل در مقاطع مختلف می‌باشند.

هم اکنون بیش از ۴۰ هزار دانشجو در این دانشگاه که در مساحتی بالغ بر ۱۲۰ هزار هکتار بنا شده است مشغول به تحصیل هستند. این دانشگاه امکانات متعددی در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد، به گونه‌ای که هر ساله بودجه تخصیص داده شده به این دانشگاه در حدود ۳ تا ۴ هزار دلار سنگاپور است که به نسبت مبلغ بالایی می‌باشد.

دانشگاه ملی سنگاپور، جزو برترین دانشگاه های جهان

این دانشگاه هدف پرورش دانشجویان را به عنوان کارآفرینان آینده قرار داده است؛ بنابراین شرکت‌های زیادی هم اکنون با این دانشگاه در ارتباط هستند و تحت نظر آن اداره می‌شوند؛ که دانشجویان پس از اتمام تحصیلاتشان می‌توانند با ارسال رزومه در آن‌ها استخدام گردند.

دانشکده‌های دانشگاه ملی سنگاپور

دانشگاه ملی سنگاپور با توجه به دانشکده‌های متعددی که جهت تحصیل در رشته های متعدد دارد، این امکان را برای دانشجویان بین المللی فراهم کرده است که بدون محدودیت بتوانند در رشته دلخواهشان ادامه تحصیل دهند.

از مهم‌ترین دانشکده‌های دایر در این مکان می‌توان به دانشکده علوم انسانی و علوم اجتماعی اشاره کرد؛ که امکان ادامه تحصیل در آن در مقاطع ارشد و دکتری وجود دارد.

دانشگاه ملی سنگاپور، جزو برترین دانشگاه های جهان

دانشکده‌های مالی و حسابداری نیز امکان ادامه تحصیل در این رشته ها را برای دانشجویان فراهم کرده‌اند. همچنین علاقه‌مندان به رشته های مدیریتی می‌توانند در رشته های مطرحی همانند MBA در دانشگاه ملی سنگاپور ادامه تحصیل دهند.

در سایر قسمت‌های این دانشگاه می‌توان دانشکده‌های علوم رایانه‌ای، محیط زیست، علوم پایه و حتی پزشکی و دندانپزشکی را مشاهده کرد.

نکات قابل توجه درباره دانشگاه ملی سنگاپور

از مهم‌ترین نکاتی که هنگام ادامه تحصیل در دانشگاه ملی سنگاپور باید به آن توجه داشته باشید، امکان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری به زبان انگلیسی است؛ بنابراین در صورتی که در آزمون آیلتس یا تافل به ترتیب نمره‌های ۶٫۵ و ۸۵ به بالا را کسب کرده باشید. با ارسال مدارک تحصیلی‌تان می‌توانید از این دانشگاه پذیرش بگیرید.

دانشگاه ملی سنگاپور، جزو برترین دانشگاه های جهان

شهریه این دانشگاه جهت ادامه تحصیل در حدود ۱۲ هزار دلار آمریکا است؛ که این مبلغ برای ادامه تحصیل در رشته های تحصیلی پزشکی و دندانپزشکی تا ۴۰ هزار دلار آمریکا در سال افزایش پیدا می‌کند. علاوه بر شهریه دانشگاه باید ماهیانه هزینه‌ای در حدود ۶۰۰ تا ۸۰۰ دلار آمریکا نیز جهت تامین مخارج زندگی در سنگاپور مد نظر داشته باشید.

بنابراین افرادی که علاقه‌مند به ادامه تحصیل در دانشگاه ملی سنگاپور در مقاطع تحصیلی لیسانس، فوق لیسانس و رشته های پزشکی هستند. باید از تمکن مالی برای پرداخت شهریه و… برخوردار باشند.

این در حالی است که دولت سنگاپور برای دانشجویان علاقه‌مند به ادامه تحصیل در مقطع دکتری در این دانشگاه کارآفرین محور، بورسیه‌های تحصیلی مناسبی را در نظر گرفته است؛ که از این طریق می‌توانند شهریه دانشگاه و هزینه زندگی در کشور سنگاپور را پرداخت کنند؛ بنابراین رقابت جهت اخذ پذیرش در این مقطع تحصیلی بیشتر است و باید رزومه مناسبی جهت تحصیل در مقطع دکتری به این دانشگاه مطرح ارائه کنید.

دانشگاه ملی سنگاپور، جزو برترین دانشگاه های جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *