دانشجوی دکتری به صورت پژوهش محور

طرح نمایندگان مجلس برای پرداخت پژوهشانه به دانشجویان دکتری

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: نمایندگان مجلس در راستای حمایت از دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی، طی طرحی پیشنهاد دادند که یک کمک پژوهشانه و بلاعوض به دانشجویان پرداخت شود.

ذوالفقار یزدان مهر رئیس صندوق رفاه د؛ در خصوص وام‌های دکتری و پژوهشی گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت علوم کیفی سازی آموزش عالی است چرا که دولت هم نگاه ویژه‌ای به این موضوع دارد.

یزدان مهر تصریح کرد: باید به دانشجویان مقطع ارشد و دکتری باید در بحث وام توجه بیشتری شود، متاسفانه بسیاری از دانشجویان مقطع دکتری ما با مشکلات مالی زیادی روبه‌رو هستند. به همین دلیل در این زمینه ما نگاه ویژه‌ای به این دانشجویان داریم و قرار است تا پایان سال جاری 166 میلیارد تومان به دانشجویان دکتری پرداخت می‌کنیم، این وام توسط بانک یا صندوق پرداخت می‌شود.

یزدان مهر گفت: باتوجه به مشکلات دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی، نمایندگان مجلس در راستای حمایت از این دانشجویان تحصیلات تکمیلی پیشنهاداتی مطرح کرده‌اند، این کار بسیار ارزشمند است  و امیدواریم محقق شود. طی این طرح نمایندگان مجلس پیشنهاد دادند که در کنار وام صندوق رفاه، یک کمک پژوهشانه و بلاعوض به دانشجویان دکتری پرداخت شود.

وی بیان کرد: این طرح در صحن علنی مجلس مطرح شده است و امیدواریم به تصویب نمایندگان برسد زیرا به این وسیله گام موثری برای ارتقای بحث پژوهش و حل مشکلات دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی برداشته می‌شود.

 

 

 

 

خبر های بیشتر در کانال تلگرام 

درخواست دانشجویان دکتری از نمایندگان مجلس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *