محدودیت اختیارات دانشگاه‌ها در نحوه پذیرش دانشجویان دکتری

معاون آموزشی دانشگاه علم و صنعت گفت: مصاحبه دانشجویان دکتری به صورت مجازی انجام می‌شود و اختیاراتی در این زمینه برای نحوه پذیرش آن‌ها به دانشگاه‌ها داده نشده است.

ابوالفضل واحدی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و صنعت درباره جزئیات پذیرش و مصاحبه دانشجویان دکتری اظهار کرد: بعد از اینکه سازمان سنجش نتایج آزمون دکتری را اعلام کند بلافاصله با هماهنگی گروه‌های دانشکده‌ها امتیازات افراد واجد شرایط را استخراج می‌کنیم و مطابق برنامه زمان بندی شده آن‌ها را به مصاحبه در دانشگاه دعوت می‌کنیم.

او افزود: قبل از زمان مصاحبه دانشجویان آدرس لینکی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم تا بتوانند اطلاعات خود را در آن بروز رسانی کنند و امسال هم همانند سال گذشته شیوه مصاحبه برای تمامی دانشجویان به صورت غیرحضوری خواهد بود.

واحدی تصریح کرد: بعد از انجام مصاحبه تمامی گروه‌ها نتایج را بر اساس نمره آزمون و ظرفیت دانشکده‌ها نهایی کرده و آن‌ها را به سازمان سنجش اعلام می‌کنند، همچنین دانشگاه علم و صنعت دانشجویان واجد شرایط استعداد درخشان را جذب می‌کند که در اینصورت با معرفی آن‌ها به دانشکده‌ها شرایط مصاحبه را برای شان فراهم خواهد کرد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و صنعت با بیان اینکه ظرفیت پذیرش دانشجویان استعداد درخشان در مقطع دکتری ۲۰ درصد است، تاکید کرد: اعلام نهایی پذیرش دانشجویان استعداد درخشان مقطع دکتری در دانشگاه علم و صنعت در پورتال وزارت علوم قرار می‌گیرد که دانشجویان می‌توانند با مراجعه به آن از نحوه پذیرش خود آگاه شوند.

واحدی درباره افزایش تعداد دانشجویان دکتری به نسبت سال‌های گذشته گفت: تعداد پذیرش دانشجویان دکتری سالانه تغییر می‌کند و تغییرات زیادی را در این زمینه شاهد نیستیم، اما ظرفیت امسال در جذب دانشجویان دکتری ۳۵۰ نفر است و امسال دو رشته گرایش دکتری با عنوان دکتری طراحی صنعتی و دکتری فناوری ماهواره به رشته گرایش‌های دکتری در دانشگاه اضافه شده است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و صنعت اظهار کرد: طبق شورای سنجش و پذیرش مصوب شده که درصد مربوط به آزمون و مصاحبه در پذیرش دانشجویان دکتری باید در اختیار این شورا قرار بگیرد و آن‌ها می‌توانند متناسب با شرایط تصمیم گیری کنند و لازم است تا با ارزیابی‌ها سهم دانشگاه‌ها را در این امر مشخص کنند بنابراین تاکنون اختیاری تعیین کننده به دانشگاه‌ها در پذیرش دانشجویان داده نشده است و با این وضعیت درصد‌های مرتبط به آزمون کتبی و مصاحبه همانند سال گذشته خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *