اعمال سهمیه ۱۰ درصدی مربیان در آزمون دکتری ۱۴۰۰

جزئیات شرایط، ظرفیت و نحوه استفاده از سهمیه مربیان در آزمون دکتری ۱۴۰۰ اعلام شد.

کارنامه نتایج اولیه آزمون ورودی مقطع دکتری «Ph.D» (نیمه متمرکز) سال ۱۴۰۰ منتشر شده است و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قابل مشاهده است.

افراد مجاز به انتخاب رشته در آزمون ورودی مقطع دکتری «Ph.D» (نیمه متمرکز) سال ۱۴۰۰ تا روز پنجشنبه ۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ فرصت دارند نسبت به ثبت حداکثر ۵۰ کدرشته محل انتخابی اقدام کنند.

ظرفیت سهمیه مربی در آزمون دکتری ۱۴۰۰

بر اساس دفترچه  انتخاب رشته  دکتری1400 بر اساس قانون «برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی و تخصصی» مصوب ۲۹ فروردین ۱۳۸۹ مجلس شورای اسلامی، ۱۰ درصد سهمیه مازاد بر ظرفیت (حداقل یک نفر) در هرکدرشته محل برای مربیان رسمی قطعی و یا رسمی آزمایشی تمامی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی (دولتی و غیردولتی) و دانشگاه آزاد اسلامی به شرط کسب حداقل ۸۰ نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد، اختصاص می یابد.

حدنصاب نمره در تمامی مراحل آزمون لحاظ می شود.

شرایط استفاده از سهمیه مربی در کنکور دکتری ۱۴۰۰

متقاضی مربی در صورتی می تواند ادامه تحصیل دهد، که دانشگاه محل خدمت وی موافقت کند. موافقت دانشگاه محل خدمت باید قبل از ثبت نام در آزمون اعلام شود.

متقاضیان پذیرفته شده با استفاده از سهمیه مربی (مازاد بر ظرفیت) در کلیه دوره های روزانه و غیرروزانه ملزم به پرداخت شهریه هستند و پرداخت این شهریه در صورت نیاز دانشگاه محل خدمت به تخصص آنها با رعایت آیین نامه های داخلی و امکان انجام تعهدات بعد از فارغ التحصیلی، حداکثر به مدت چهار و نیم سال بر اساس مصوبه هیأت امنا برعهده دانشگاه محل خدمت و در غیر اینصورت برعهده خود مربی است.

مربیان پیمانی می توانند با موافقت دانشگاه محل خدمت و استفاده از ظرفیت عادی همانند سایر متقاضیان در آزمون شرکت کرده و پذیرفته شوند و مأموریت آموزشی این پذیرفته شدگان وفق مقرات داخلی دانشگاه خواهد بود.

این متقاضیان همانند متقاضیان آزاد ملزم به پرداخت شهریه در دوره های غیرروزانه هستند.

مربیان رسمی قطعی یا رسمی آزمایشی که در ظرفیت عادی دوره های غیرروزانه (شهریه پرداز) پذیرفته شوند، همانند سایر متقاضیان ملزم به پرداخت شهریه هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *