افزایش آمار ثبت نام داوطلبان آزمون دکتری و کاهش متقاضیان کارشناسی ارشد

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش گفت: امسال آمار داوطلبان آزمون دکتری افزایش و آمار داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۵ نسبت به سال های گذشته کاهش یافته است.

حسین توکلی افزود: آمار ثبت نام داوطلبان در آزمون های دکتری گویای این امر است که با توجه به اینکه آزمون دکتری امسال ادغام شده و فقط یک آزمون برای پذیرش در دانشگاه های دولتی و آزاد برگزار می شود، تعداد داوطلبان نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
وی گفت: در سال ۹۴ که آزمون دکتری برای پذیرش در دانشگاه های دولتی بود، تعداد ۲۰۱ هزار و ۶۶۰ داوطلب ثبت نام کردند که این میزان با افزایش ۵۰ هزار نفری، در دکتری سال ۹۵ با تعداد ۲۶۰ هزار و ۱۷۰ نفر به ثبت رسیده است.
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش افزود: همچنین آمار داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد علیرغم یکی شدن آزمون های ارشد دانشگاه های دولتی و دانشگاه آزاد، نسبت به سال های گذشته کاهش یافته است.
وی یادآور شد: تعداد ۷۵۹ هزار و ۸۷۲ داوطلب در سال ۹۵ برای پذیرش در سال ۹۶ ثبت نام کرده اند، در حالیکه در سال گذشته تعداد ۷۶۱ هزار و ۱۱۶ داوطلب و در دو سال گذشته (ثبت نام در بهمن ۹۳ و پذیرش در مهر ۹۴) تعداد ۸۱۲ هزار و ۸۱۲ داوطلب ثبت نام کرده بودند.
توکلی یادآور شد: این در حالیست که امسال یک آزمون ارشد برای پذیرش در همه دانشگاه ها و از جمله دانشگاه آزاد برگزار می شود و سال های گذشته دو آزمون مجزا برای پذیرش در دانشگاه های دولتی و آزاد برگزار می شد.

آزمون ورودی دوره دکتری نیمه‌متمرکز دکتری(Ph.D) سال ۹۶ روز جمعه ۶ اسفند سال ۹۵ در هفت گروه آموزشی و ۲۴۴ کدرشته امتحانی برگزار می شود و برگه راهنما و پرینت کارت ورود به جلسه از روز سه شنبه سوم اسفند تا پنجشنبه پنجم اسفند ماه در سایت سازمان سنجش قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *