انتقال رشته روانشناسی بالینی از وزارت علوم به وزارت بهداشت هزینه بر است

رئیس دانشگاه شهید بهشتی با تاکید بر اینکه جدا کردن رشته روانشناسی بالینی از بدنه وزارت علوم ضربه سنگینی به این رشته خواهد زد، گفت: در تصمیم‌گیری‌ها همواره باید به جامعیت علم و سیاست‌گذاری هر دو به یک اندازه اهمیت داده شود. قربانی کردن یکی از این موارد به صلاح جامعه علمی کشور نیست.

دکتر محمدمهدی تهرانچی با اعلام این مطلب اظهار کرد: متاسفانه در موضوع انتقال رشته‌های مشترک بین دو وزارتخانه بخصوص رشته روانشناسی بالینی خلط مبحث می‌شود اینکه وزارت بهداشت مسئول حفظ و تامین سلامت جامعه است جای هیچ حرف و بحثی نیست؛ اما اینکه دانشگاه‌ها را از یکدیگر جدا کنیم و مثلا اعتقاد داشته باشیم که دانشگاه شهید بهشتی نمی‌تواند مباحثی که سیاست آن را وزارت بهداشت پیگیری می‌کند، ارائه دهد جای سئوال و مساله است.

وی در ادامه تصریح کرد: اشکالی ندارد دیدگاه‌های وزارت بهداشت به عنوان مسئول سلامت جامعه را در سیاست‌گذاری‌های مرتبط با رشته روانشناسی بالینی دانشگاه‌ها دخیل کنیم اما این موضوع که مباحث مرتبط با روانشناسی را از یکدیگر تکه تکه کرده و بخشی از رشته‌های آن را به این وزارتخانه انتقال دهیم، قابل قبول نیست. بنابراین دانشکده‌های روانشناسی می‌توانند به عنوان یک واحد دانشگاهی ملاحظات وزارت بهداشت درخصوص رشته‌ها را درنظر بگیرند.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی در پایان با تاکید بر اینکه تصمیم‌گیری درخصوص رشته روانشناسی بالینی باید درست و منطقی باشد، خاطرنشان کرد: جدا کردن این رشته از وزارت علوم و انتقال آن به وزارت بهداشت ضربه سنگینی را به این رشته و دانشجویان می‌زند. بنابراین باید در تصمیم‌گیری‌ها هم جامعیت علم و جامعیت سیاست‌گذاری هر دو با هم مورد توجه قرار بگیرد و نباید یکی از این موارد فدای دیگری شود. متاسفانه سیاستی که در حال حاضر برای جداسازی این رشته‌ها از بدنه وزارت علوم در حال پیگیری و پیاده سازی است، یکی از این موارد را قربانی می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *