راهکارهایی برای اپلای دانشجویانی که معدل پایین دارند

نه معدل بالا و نه معدل پایین،شرط لازم یا شرط کافی برای دریافت پذیرش

تحصلی در مقاطع تحصیلات تکمیلی در اروپا و اخذ بورس تحصیلی نیست معدل دوره هایی که گذارانده اید،تنها یک عنصر از عناصر مورد نیاز برای قبولی می باشد. در هیچ حالتی ،با اتکای صرف به معدل خود پرونده تحصیلی ناقص را به دانشگاه ها ارسال نکنید، دانشگاه باید یک جمع بندی درست از پرونده تحصیلی شما برای اعطای پذیرش به شما برسد و این جمع بندی معدل نیست .دواطلبانی ک معمولا چندین مقاله در ژورنالهای نمایه شده درISI منتشر کرده اند یا از تجربه کاری مستدل و حرفه ای برخوردار هستند ،می توانند تاثیر معدل پایین خود را با رزومه قوی و توصیه نامه های مستند و دقیق کاهش دهند. قطعا داوطلبی که ماه ها با گروهی از اساتید در یک دانشگاه خاص بر اساس زمینه مورد علاقه ی خود در تعامل و تبادل اطلاعاتی هست،شانس بیشتری برای متقاعد کردن یکی از این اساتید برای سرپرستی پایان نامه کارشناسی ارشد یا دکتری خود را در اینده خواهد داشت، هر چند که از معدل پایین برخوردار باشد ، این موضوع مهم اما ساده را فراموش نکنید.

تصور کنید داوطلبی در رشته کارشناسی نقاشی، دارای معدل 13 از یک دانشگاه متوسط در ایران است اما 5 نمایشگاه انفرادی وگروهی ، و یک جایزه ی بین المللی معتبر در کارنامه خود داشته است .

داوطلب دیگر نیز در همین رشته مدرک کارشناسی با معدل 19 از بهترین دانشگاه ایران را دارد اما در پورتفولیوی خود هیچ اثر شاخصی ندارد .

سن و سطح زبان هردو نیز یکسان است. به نظر شما شانس کدارم یک برای اخذ پذیرش تحصیلی ارشد در یک فضای رقابتی بیشتر است?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *