برگزاری نخستین آزمون دکتری پزشکی با حضور استعداد تحصیلی

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی از گنجانده شدن درس استعداد تحصیلی در آزمون دکترای تخصصی روزهای پنجشنبه و جمعه 20 و 21 اردیبهشت 1397 وزارت بهداشت خبرداد و از داوطلبان خواست در پاسخ به سئوالات دقت کنند و سوالات استعداد تحصیلی را از شماره 170 در پاسخ نامه تکمیل کنند.

محمد حسین پورکاظمی با اشاره به اینکه آزمون دکترای تخصصی (Ph.D) رشته های علوم پزشکی روزهای پنجشنبه و جمعه 20 و 21 اردیبهشت 1397 برگزار می شود، گفت: امسال برای اولین بار درس استعداد تحصیلی به دروس آزمون برای همه رشته‌ها اضافه شده است.

وی خاطرنشان کرد: به دلایل مختلفی دفترچه درس استعداد تحصیلی به صورت جداگانه به داوطلبین ارائه می شود. یعنی داوطلبان ابتدا دفترچه مربوط به دروس اختصاصی رشته خود را دریافت می کنند و پس از آن، یک دفترچه استعداد تحصیلی به آنها ارائه خواهد شد.

مشاور معاون آموزشی در امور سنجش آموزش پزشکی گفت: دروس تخصصی ضریب 4 و درس استعداد تحصیلی ضریب 1 دارد  بنابراین این درس، در دفترچه جداگانه ای آمده است.
وی افزود: علاوه بر این، تعداد سئوالات اختصاصی در رشته های مختلف متفاوت است. به عنوان مثال برخی رشته ها 70، برخی 90 سوال دارند و رشته ای نیز 170 سئوال اختصاصی دارد و علت اینکه برای استعداد تحصیلی دفترچه جدا ارائه می شود، همین موضوع است.

پورکاظمی گفت: لازم است داوطلبان دقت داشته باشند زمانی که پاسخ به سئوالات اختصاصی را به اتمام رساندند، پاسخ به سئوالات استعداد تحصیلی را آغاز کنند و پاسخ این سئوالات را در پاسخنامه از سوال شماره 170 به بعد شروع نمایند. یعنی به عنوان مثال اگر رشته ای 90 سوال اختصاصی دارد، داوطلبان پاسخ 90 سوال را در پاسخنامه وارد کنند و از سئوال 90 تا 170 خالی بماند و پاسخ سئوالات استعداد تحصیلی را از شماره 171 شروع کنند.

 

 

خبر های بیشتر در کانال تلگرام 

درخواست دانشجویان دکتری از نمایندگان مجلس

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *